Monday 7 September 2009

DIVORCE!!!!!!

-Akhil Hayy & Maizawati-

Sah bercerai talak satu selepas Akhil melafazkan talak di hadapan Hakim Mohd. Riduan Yusof, di Mahkamah Rendah Syariah Ipoh.


-Siti Nordiana & Faizal Yusop-

Nana dikatakan telah memfailkan permohonan bagi pengesahan lafaz cerai yang dibuat oleh suaminya itu, baru-baru ini. Bayi lelaki mereka, Mohamad Rayyan Nakhaie baru berusia 17 bulan.



-Anang & Kris Dayanti-

“Aku bukan pemimpin dia lagi, kerana dia sudah memiliki pemimpin lain. Sekarang aku sudah tidak lagi peduli dengan hal dia. Dia mahu tunggang terbalik, dia mahu meloncat-loncat, silakan saja kerana aku sudah tidak peduli lagi dengan dia,” kata Anang.

Anang mengetahui hubungan KD dengan lelaki berkenaan setelah diceritakan sendiri oleh anaknya, Titania Aurellie, 11. Walaupun masih kecil tapi Aureillie kelihatan bijak dalam membahagikan mana baik dan salah.




-Zakiah Anas-

Suami personaliti TV3, Zakiah Anas yang berhadapan dengan tuntutan cerai oleh isterinya, memohon supaya Mahkamah Rendah Syariah di sini memberi peluang kepadanya untuk mengadakan perbincangan terlebih dahulu bagi menyelesaikan kes itu dengan cara baik. Mohamad Yusof Mohamad Taib, 46, tidak hadir di mahkamah dan tiada peguam mewakilinya.Menurut beliau, saman telah diterima pada 3 November lalu.

‘‘Sungguhpun begitu defendan yang menghubungi saya semalam memberitahu dia belum bersedia untuk menghadiri prosiding tuntutan cerai oleh plaintif. Yang Arif, pada dasarnya defendan tidak bersetuju dengan permohonan plaintif,’’ jelas Azmi (peguam syarie).





-Radhi OAG & Shazlin-

Selepas Shazlin keluar rumah, Radhi masih menetap di rumah sewanya di Kota Damansara, Selangor. Proses penceraian di adakan lepas Raya.






-Sarimah Ibrahim & Amir Andrew Abdullah-
Percubaan bertemu pakar kaunseling nampaknya masih tidak mampu memanjangkan jodoh pengacara popular Sarimah Ibrahim, 31, dan suaminya, Amir Andrew Browning Abdullah, 38.

"Memang perit apabila terpaksa menerima hakikat kami tidak lagi bersama, namun saya yakin ada hikmah di sebalik peristiwa ini. Kami sama-sama berusaha menyelamatkan hubungan ini, namun ternyata jodoh kami tidak panjang dan saya akur dengan kententuan Tuhan," kata Sarimah.






No comments:

Post a Comment