Sunday 12 April 2009

Buat kek Tiramisu

Yesterday, kmi start cooking club buat kek tiramisu. Bnarnya kek coklat bcoz of da ovens alum lg tau cana gunakan since baru msih so tukar to kek tiramisu. Sory ah pic d atas a2 mcm nyaman usulnya but pic exsen sj..Sekadar tayangan,hehe. Pksa ku practise bnar2 tu lau kn buat mcm kek above.


This resipinya..Tcha sabutkan ddpan,kmi tulis capat2. Ok lh stil can read my handwriting.


1st step pacahkan talur then separate yolk eggs n egg white. Actually, im da one who supposed to do that but ijapku tepacah kuning talur ah marah plg drg krg so my junior did it. Gipun ia ane pro dah buat kek,aku ane apa jua 1st timer;p


See.........Kmi sibuk2 bgambar,my junior stil focus mix all da mixtures,memang pro. Kes nda mbwa mixer pksa manual.


My turn tunjuk bakat..Banar2 ne ah bukan skadar bgambar aku ngancurkan cheese. Pyh kn ancur manatah jua baku bagas dari esbok.


Nahhh ada jua yg simpati minjamkan mixer..Barutah sanang cikit siap kna buatkan lagi. Haha,cian nada kpala. Sngaja bnarnya supaya nda teXpose yg nda bkenaan. Kna saman ku krg..

Hasil titik paluh kmi mencampurkan bahan2nya. Paluh kmi nda plg tmasuk..Cair bnar tia krg;p


Konpius bnarku c awg sorg ane cemana bulih ia dlm groupku. Turun dari langit pakah tanpa ku sedari. Nda mau2 mnta gambar..nda dgambar alum ya lari;)

Part dis one pling sanang lagikan easy..Apa jua nyusun Sponge Fingers dlm containerku sndiri. Blh taruh byk Sponge Fingers lau mau..Atu kes nda cukup share wit da others lagi.


This is da reveal...siap ada nama ane wahhh. Bukan apa takut tetukar coz container sama semua kana sponsored by tcha for dis time only. Lain group lain rasa tiramisunya..Then masukkan dlm freezer smpai ia karas cikit bukan baku ee.


Datang ia lagi nahhh..Untung group kmi ada urg menyuci barang2 bgas buat kek tapi msti dgambar nyamu. Photogenic brabis ia ne kalah aku...Ku gtauth kmu nah namanya Khairil lau ku nda silap jua tu. My junior as well.

Lupaku gtau rasanya tiramisu kmi buat ah. Udah drumahku mkan,weird cikit rasanya mcm too much cheese. Nyaman plg byk cheese ane but for tiramisu i don't think so. Resipi a2 utk buat byk x wa..Cgu atu lupa ubah x. Patutnya bukn 500g cheese. We were ordered to make cukup2 ntk 4-5 org in a group. But still oklah dpt jua dmkan nda jua trok bnar rasanya. Its worthy paying $20. So siapa2 yg bminat kn minta resipinya let me know.

No comments:

Post a Comment